مجله دلتا مجله دلتا .

مجله دلتا

رژيم چاقي براي باربي ها


از رژيم چاقي چه مي‌دانيد؟ لاغر بودن بيش از حد شما را كلافه كرده است؟ منتظر چه هستيد؟ هر كه چاقي خواهد؛ جور خواندن اين مطلب را بكشد!
رژيم-چاقي

هميشه رژيم لاغري يك بار هم رژيم چاقي! اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه هر چه مي‌خوريد، باز هم چاق نمي‌شويد و اين مسئله براي شما يك آرزوي دست‌نيافتني شده است؛ شايد با رژيم غذايي مناسب خودتان آشنا نيستيد. اصلا شايد انتخاب خوراكي‌ها و سبك تغذيه‌تان اشتباه است؛ براي همين لاغر‌ مانده‌ايد؛ نگران نباشيد؛ باربي‌هاي دوست‌داشتني مجله دلتا همراه شما است و تا شما را چاق‌ نكند، دست بردار نخواهد بود.

چاق-شدن

ترفند هاي رژيم چاقي

چاق شدن ممكن است زمان زيادي طول بكشد. ولي بايد صبور باشيد و از راه درست وزن اضافه كنيد. هدف شما اين است كه با كم‌‌خطر ‌ترين روش ممكن چاق شويد؛ نه اينكه براي چند كيلو، سلامتي خود را به‌ خطر بيندازيد؛ بنابراين روي غذا خوردن تمركز كنيد اما به‌ موقع و به ‌اندازه!

رژيم پر كالري را امتحان كنيد

باربي‌هاي لاغر مردني عزيز و محترم بايد ما را ببخشيد اما تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه رژيم غذايي شما چگونه است؟ يا به زبان ساده‌تر اصلا چه مي‌خوريد؟ چه مي‌كنيد؟ چرا بي‌كار نشسته‌ايد؟ اولين قدم در رژيم چاقي اين است كه مقدار كالري دريافتي روزانه خود را افزايش دهيد؛ به همين سادگي!

قطعا هر‌ چيزي كه مي‌خوريد، مقداري كالري دارد. همان‌طور كه براي كاهش وزن و لاغري بايد غذاهاي كم‌كالري بخوريم، براي افزايش آن هم مصرف غذاهاي پر كالري ضروري هستند. براي نيم كيلو وزن اضافه، بايد روزي ۲۵۰ كالري بيشتر از قبل دريافت كنيد؛ پس با كمك گرفتن از متخصص تغذيه يك رژيم پر كالري داشته باشيد.

چگونه-چاق-شويم

دفترچه غذايي داشته باشيد

اينكه شما بدانيد طي هفته چه غذاها و خوراكي‌هايي را براي سه وعده غذايي و حتي ميان‌‌‎ وعده هاي خودتان انتخاب كرده‌ايد، در چاقي و لاغري شما اهميت زيادي دارد؛ پس بهتر است كه همه چيز را يادداشت كنيد.

بنابراين، اگر مي‌خواهيد وزن اضافه كنيد، بايد يك دفتر يادداشت غذايي داشته باشيد. بايد همه‌ چيزهايي را كه در‌ طول روز مي‌خوريد، يادداشت كرده  چرا كه اين كار كمك مي‌كند تا عادت‌هاي غذايي خود را بهتر درك يا حتي ترك كنيد. خود را هر هفته وزن و نتيجه را در دفتر يادداشت كنيد. اين كار به شما انگيزه چاق شدن مي‌دهد و شما را بيشتر تشويق مي‌كند.

افزايش تعداد وعده هاي غذايي

اگر مي‌خواهيد چاق شويد، لقمه‌هاي‌تان را نشمريد! به جاي آن روزي شش ‌بار غذا بخوريد؛ سه وعده‌ اصلي و سه ميان‌ وعده؛ تعجب نكنيد! هر كه چاقي خواهد، جور اين چيزها را هم بايد بكشد!

 صبحانه‌، ‌ناهار و شام بايد سنگين و پر كالري باشد. وقتي شام سنگيني مي‌خوريد، بيشتر وزن اضافه مي‌كنيد؛ زيرا هنگام خواب، سوخت‌ و‌ ساز شما كمتر از ساعت‌ هاي بيداري است؛ البته اين به معناي خودكشي يا پر خوري در وعده‌هاي غذايي نيست!

اگر به ‌طور منظم هر سه يا چهار ساعت يك ‌بار غذا بخوريد، سطح انرژي در بدن شما ثابت مي‌ماند؛ پس در هر وعده، غذاي زيادي نمي‌خوريد، براي همين هم چربي اضافه نخواهيد كرد.

راه-هاي-چاق-شدن-سريع

چگونه چاق شويم؟

مثلا شما مي‌توانيد غذاهايي درست كنيد كه در آن‎ها اين مواد پر كالري به كار رفته‌اند؛ حبوبات،‌ غلات، گوشت، برنج، نان، ميوه‌هاي خشك و آجيل گزينه‌هاي خوبي براي رژيم چاقي هستند.

غذاهاي پركالري و نيز غذاهايي كه پروتئين زيادي دارند، مي‌توانند به ‌راحتي باعث اضافه‌وزن و چاقي شما شوند البته بهتر است كه آهسته و پيوسته وزن اضافه كنيد نه يك دفعه!

پروتئين-و-رژيم-چاقي

پروتئين و كالري ؛ دوستان رژيم چاقي 

كالري به ‌تنهايي باعث اضافه‌ وزن و چاق شدن شما نمي‌شود. بايد مقدار كافي پروتئين هم به رژيم چاقي خود اضافه كنيد. باربي‌هاي عزيز به‌ خاطر داشته باشيد كه مي‌خواهيد وزن اضافه كنيد و روي فرم بياييد؛ پس بايد ماهيچه بسازيد، نه چربي!

پروتئين‌ حاوي آمينو اسيدهايي است كه ماهيچه‌ها را مي‌سازند. اين منابع غذايي، پروتئين مورد نياز براي ماهيچه‌ سازي را تأمين مي‌كنند.

آب-پنير-و-چاقي

مكمل‌هاي طبيعي مصرف كنيد

در برخي موارد، فقط رژيم غذايي و ورزش نمي‌توانند در زماني كه انتظار داريد، اثربخش باشند. يكي ديگر از روش‌هاي چاقي، اضافه كردن اين مكمل‌هاي طبيعي به رژيم غذايي است؛ مثلا پروتئين آب‌ پنير مكمل طبيعي پر طرفداري است كه مي‌توانيد به معجون‌هاي خانگي خودتان در وعده صبحانه يا عصرانه اضافه كنيد؛ اين ماده مغذي به افزايش حجم بدن كمك كرده و ماهيچه‌ها را بزرگ‌تر مي‌كند.

چاقي-و-لاغري

با خوراكي هاي پر ويتامين و متنوع آشتي كنيد

اگر مي‌خواهيد زود‌تر چاق شويد و براي هميشه لاغري دست از سر شما بردارد؛ بهتر است كه اول با آشپزخانه و يخچال خانه‌ خود آشتي كنيد؛ لبنيات پر چرب از خامه گرفته تا شير و سر شير، غلات صبحانه و همچنين ميوه‌ها و سبزيجات تازه، غذاها و دسرهاي سالم پر كالري و حتي حبوبات سرشار از پروتئين، همگي منتظر شكم و معده عزيز شما هستند؛ پس وقت را تلف نكنيد.

بنابراين، همه چيز براي چاق شدن شما مهيا است؛ پس اگر اندام خوش‌فرم مي‌خواهيد، طوري كه از نگاه كردن خودتان در آينه لذت ببريد، همين حالا شروع كنيد.


برچسب: رژيم چاقي، مجله دلتا، سلامتي،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۹:۵۲ توسط:مجله دلتا موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :